Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2023, 0:11
Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Rozważam zakup mieszkania w Strefie Cegielni. Znam wszystkie wady: bliskość S7, ewentualna budowa kolejnych etapów (w praktyce będzie to plac budowy przez dobrych kilka lat), kiepska komunikacja miejska, daleko od centrum. Dam radę z tym wszystkim żyć, zwłaszcza że w Krakowie spędzam mniej niż połowę czasu. Natomiast mam obawy, że zakupię niesprzedawalne mieszkanie. Na zdrowy rozsądek: skoro teraz ledwo co idzie sprzedaż, to dlaczego miałoby się to zmienić w przyszłości? Obawiam się, że budowa zakończy się na kilku budynkach, przed którymi będzie straszył skład budowlany. Wg Atala teren jest już ich i kolejne etapy prędzej czy później powstaną. Mówię o perspektywie 10-15 letniej. Jak widzicie perspektywy rozwoju okolicy i samego osiedla?
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Radek Obiadek pisze: Mówię o perspektywie 10-15 letniej. Jak widzicie perspektywy rozwoju okolicy i samego osiedla?
Mam taką refleksję odnośnie okolicy, w której powstaje osiedle Stref Cegielnia. Nie wiem, jak będzie za 10-15 lat, ale stoi tam już kilka bloczków, możliwe, że one mają 10-15 lat, a może i więcej, nie wiem dokładnie. Ale taż nie wiem, czy na pewno okolica się bardzo zmieniła przez ten czas. Komunikacja publiczna jest słaba, chodników przy ulicach w wielu miejscach nie ma, same ulice też są dosyć ruchliwe. Nie wiem co się zmieni, jak skończą budować te inwestycje, być może dojazd w różne części miasta będzie lepszy, ale te drogi też uciążliwe.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 maja 2023, 0:11
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
W bezpośrednim pobliżu powstają jeszcze trzy bloki w ramach Zakątka Kantorowickiego. Budynek cegielni ma być gruntownie odświeżony (jest o tym wątek), przy czym nie wiem co to za inwestor i na ile jest to wszystko realne. Jeżeli Atal zrealizowałby chociaż połowę z zapowiadanej inwestycji (całość to jakieś 20 bloków), myślę że i autobusy mogłyby częściej kursować, to chyba nie będzie wielki deal. Węzeł Mistrzejowice ma być dość blisko (około 7 minut jazdy samochodem), awaryjnie węzeł Raciborowice (też coś w ten deseń).
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Tylko wiesz, sporo w tym wszystkim gdybania, może kiedyś faktycznie będzie lepiej, ale też wcale tak nie musi być. Miłym akcentem w okolicy zbiorniki na Dłubni i miejscami same okolice rzeki, ale jak dla mnie, to na tym przyjemności tej okolicy się kończą. Wieś to nie jest, miasto też nie do końca (choć wiem, że administracyjnie jeszcze tak), do miasta dojazd taki średnio. Wyjazd na obwodnicę będzie pewnie niezły, jeśli z punktu widzenia mieszkania tam, to dla Ciebie kluczowa sprawa, to pewnie ma sens. Moim zdaniem ta okolica jeszcze długo będzie pewnym substandardowym rozwiązaniem.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 20:57
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Wiecie może, czy jest JAKAKOLWIEK możliwość poprawy stanu komunikacji miejskiej w tej okolicy, czy nie ma na to najbliższych szans?
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Im będzie więcej mieszkańców w okolicy, tym większa presja będzie na poprawienie komunikacji publicznej tam, ale trudno powiedzieć, ile to może potrwać. Jak na razie jest tragedia. Dziwi to, że tam chyba praktycznie nie ma połączeń (albo jest bardzo mało), które podwoziłyby ludzi w okolice os. Piastów, w stronę tramwaju, autobusów, tylko jak zobaczyłem na tej pętli, jak jedzie autobus, to stwierdziłem, że jednak jedyna sensowna opcja, to apka z taksówkami.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 20:57
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Mega zastanawiające. Już nawet nie chodzi o przystanek kolejowy, który mógłby być, tak jak budują na mistrzejowicach, ale nie mówi się o żadnych planach. Autobus co godzinę przejeżdżający przez Morcinka by chociaż dał jakąkolwiek namiastkę. A tak to albo spacer pół godziny na stok, albo na rondo piastowskie.
Chyba, że jest jakieś zesławickie zaklęcie wywołujące skrót i trasę której nie ma na google maps.
Chyba, że jest jakieś zesławickie zaklęcie wywołujące skrót i trasę której nie ma na google maps.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 maja 2016, 11:43
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
W ramach przebudowy ul. Kocmyrzowskiej ma również zostać przebudowana pętla tramwajowa na Wzgórzach na pętlę tramwajowo-autobusową (autobusy mają mieć przystanki wewnątrz pętli tramwajowej, coś jak na Małym Płaszowie). Również korki na samej Kocmyrzowskiej powinny z tego rejonu zniknąć.
Po rozbudowie bloków realnie pewnie można tam będzie liczyć na autobus co +/- 10 minut dowożący do tramwaju, tj. coś w układzie:
- 122/422 - co 20 minut na Wzgórza i dalej do "starej" NH;
- jakaś nowa linia dowożąca do tramwaju na Wzgórza i tam kończąca, robiąca takt 10/10 z 122/422;
Korki zostaną raczej jedynie do skrzyżowania z Obrońców Krzyża, jeśli miasto pomyśli, t o mogą tam zrobić wspólny pas autobusowo-tramwajowy na odcinku Bulwarowa -> Obrońców Krzyża.
Odnośnie innych połączeń: można by przedłużyć jakąś 5xx z Na Stoku, ale autobus nie przejedzie Petofiego. Można by coś puścić od Okulickiego, ale tutaj również miałbym poważne obawy o fragment Mistrzejowickiej.
W perspektywie kilkunastu kolejnych lat raczej na nic więcej bym w tej okolicy nie liczył. Potem pewnie będzie jakiś pomysł na przedłużenie tramwaju ze Wzgórz gdzieś dalej. Jeśli się nie zabuduje ew. rezerwa pod tramwaj (której nie ma?), a powstaną w tej okolicy duże osiedla, to nie zdziwiłbym się, gdyby tam wydłużyli tramwaj. Tyle, że standardowo w Krk wszystko projektuje się za późno, więc może być tak, że na ten tramwaj nie będzie miejsca.
Czy taki dojazd jest zły/dobry? Zależy kto i gdzie.
Gdzieś na drugi koniec miasta / poza miasto - autem będzie można wskoczyć na obwodnicę. Do NH - całkiem spoko i niedaleko. Do centrum Krk jedzie się już dłuuuugo, nie ma nic bezpośredniego, ale jest w okolicy tramwaj. Jeśli byłaby sensowna dowozówka do tego tramwaju, która nie będzie stać w korkach, to nie jest najgorzej.
Niemniej NH też się rządzi własnymi prawami, tutaj praktycznie wszystko jest na miejscu (szkoły, zakupy, urzędy itd.), więc do centrum to raczej "na piwo", a nie coś załatwiać. I wtedy jak najbardziej "da się sensownie dojechać", choć zajmuje to czas. Natomiast żeby coś pozałatwiać w NH (szkoły, zakupy, urzędy, również infrastruktura ostro się rozrasta itd.) - to bliziutko
Po rozbudowie bloków realnie pewnie można tam będzie liczyć na autobus co +/- 10 minut dowożący do tramwaju, tj. coś w układzie:
- 122/422 - co 20 minut na Wzgórza i dalej do "starej" NH;
- jakaś nowa linia dowożąca do tramwaju na Wzgórza i tam kończąca, robiąca takt 10/10 z 122/422;
Korki zostaną raczej jedynie do skrzyżowania z Obrońców Krzyża, jeśli miasto pomyśli, t o mogą tam zrobić wspólny pas autobusowo-tramwajowy na odcinku Bulwarowa -> Obrońców Krzyża.
Odnośnie innych połączeń: można by przedłużyć jakąś 5xx z Na Stoku, ale autobus nie przejedzie Petofiego. Można by coś puścić od Okulickiego, ale tutaj również miałbym poważne obawy o fragment Mistrzejowickiej.
W perspektywie kilkunastu kolejnych lat raczej na nic więcej bym w tej okolicy nie liczył. Potem pewnie będzie jakiś pomysł na przedłużenie tramwaju ze Wzgórz gdzieś dalej. Jeśli się nie zabuduje ew. rezerwa pod tramwaj (której nie ma?), a powstaną w tej okolicy duże osiedla, to nie zdziwiłbym się, gdyby tam wydłużyli tramwaj. Tyle, że standardowo w Krk wszystko projektuje się za późno, więc może być tak, że na ten tramwaj nie będzie miejsca.
Czy taki dojazd jest zły/dobry? Zależy kto i gdzie.
Gdzieś na drugi koniec miasta / poza miasto - autem będzie można wskoczyć na obwodnicę. Do NH - całkiem spoko i niedaleko. Do centrum Krk jedzie się już dłuuuugo, nie ma nic bezpośredniego, ale jest w okolicy tramwaj. Jeśli byłaby sensowna dowozówka do tego tramwaju, która nie będzie stać w korkach, to nie jest najgorzej.
Niemniej NH też się rządzi własnymi prawami, tutaj praktycznie wszystko jest na miejscu (szkoły, zakupy, urzędy itd.), więc do centrum to raczej "na piwo", a nie coś załatwiać. I wtedy jak najbardziej "da się sensownie dojechać", choć zajmuje to czas. Natomiast żeby coś pozałatwiać w NH (szkoły, zakupy, urzędy, również infrastruktura ostro się rozrasta itd.) - to bliziutko

Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Witam.
Zaczyna się coś zmieniać w sprawie polepszenia połączeń komunikacji miejskiej dla okolicy Zeslawic i osiedla Strefa Cegielnia.
Planowana jest nowa linia autobusowa 198 która będzie miała koniec przy planowanej pętli tramwaju do Mistrzejowic.
krakow.pl/aktualnosci/278330,26,komunikat,planowane_wzmocnienia_w_komunikacji_miejskiej.html
Zaczyna się coś zmieniać w sprawie polepszenia połączeń komunikacji miejskiej dla okolicy Zeslawic i osiedla Strefa Cegielnia.
Planowana jest nowa linia autobusowa 198 która będzie miała koniec przy planowanej pętli tramwaju do Mistrzejowic.
krakow.pl/aktualnosci/278330,26,komunikat,planowane_wzmocnienia_w_komunikacji_miejskiej.html
Re: Strefa Cegielnia - perspektywy na przyszłość / jak może zmienić się okolica w przyszłości
Z takich informacji, które wydają mi się istotne dla okolicy, to trwa budowa ulicy Powstańców w Krakowie w stronę ul. Morcinka i ul. Mistrzejowickiej. Gdyby to połączenie było wreszcie zrobione, to dawałoby to też lepsze połączenie z os. Piastów oraz pętlą tramwajową, którą się tam znajduje. Moim zdaniem byłoby na plus dla osiedla, nawet pieszo / rowerowo byłoby to spore ułatwienie.
Wróć do „Strefa Cegielnia Kraków od Atal - forum mieszkańców osiedla”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości