Zmiana organizacji ruchu w centrum Krakowa - opinie i dyskusja
: 13 lut 2017, 12:00
Może temat mało budowlany, ale jednak mocno związany z infrastrukturą i tym, jak się mieszka w naszym mieście
ZIKiT zamierza znacząco ograniczyć ruch samochodowy w centrum Krakowa, zmiana organizacji ruchu pociągnęłaby za sobą między innymi zamianę wielu ulic na jednokierunkowe. W zamian za to, zwiększona miałaby zostać częstotliwość kursowania komunikacji miejskiej - autobusów i tramwajów w tej okolicy, ale także na peryferiach, aby mieszkańcy także obrzeży Krakowa mogli bez problemu dojechać w okolice centrum miasta, nie potrzebując do tego samochodu. Jakie są Wasze opinie o tych zmianach, to dobre pomysły, może warto też o tym podyskutować na forum
Według mnie, to właściwy kierunek, bo samochodów w centrum mogłoby być znacznie mniej, zwłaszcza jeśli zastąpić je komunikacją zbiorową na dobrym poziomie. Z drugiej strony, nie ma się co oszukiwać, że wszyscy, wszędzie i cały rok dojadą na rowerach.

Według takich planów, większe niż do tej pory ograniczenia w ruchu miałyby się pojawić pomiędzy I i II obwodnicą Krakowa, a wjazd na wiele ulic, które w tej strefie się znajdują zostałby mocno przycięty. Ogólnodostępne miałyby pozostać główne ulice, które tam się znajdują, czyli na przykład Zwierzyniecka, Straszewskiego, Piłsudskiego... Ciekawe natomiast, że część tramwajów miałoby w tej sytuacji jeździć do centrum co 6 min - tak miałoby być na 5 liniach - nr 50, 52, 18, 8 i 3. Choć szkoda, że w tym zestawieniu nie znalazła się 4, która od strony Nowej Huty okrąża Krakowski Rynek z innej strony, niż 52. Choć trudno powiedzieć, czy w dalszej perspektywie czasowej będzie to do utrzymania, jeśli z czasem do Alei Jana Pawła II włączona zostanie linia tramwajowa do Mistrzejowic przez Meissnera - to będzie musiało wpłynąć na zmniejszenie liczny tramwajów jadących do centrum od strony Ronda Czyżyńskiego.



Według takich planów, większe niż do tej pory ograniczenia w ruchu miałyby się pojawić pomiędzy I i II obwodnicą Krakowa, a wjazd na wiele ulic, które w tej strefie się znajdują zostałby mocno przycięty. Ogólnodostępne miałyby pozostać główne ulice, które tam się znajdują, czyli na przykład Zwierzyniecka, Straszewskiego, Piłsudskiego... Ciekawe natomiast, że część tramwajów miałoby w tej sytuacji jeździć do centrum co 6 min - tak miałoby być na 5 liniach - nr 50, 52, 18, 8 i 3. Choć szkoda, że w tym zestawieniu nie znalazła się 4, która od strony Nowej Huty okrąża Krakowski Rynek z innej strony, niż 52. Choć trudno powiedzieć, czy w dalszej perspektywie czasowej będzie to do utrzymania, jeśli z czasem do Alei Jana Pawła II włączona zostanie linia tramwajowa do Mistrzejowic przez Meissnera - to będzie musiało wpłynąć na zmniejszenie liczny tramwajów jadących do centrum od strony Ronda Czyżyńskiego.