Nowy pisze:No i wyszło na to, że metro w Krakowie jednak niepotrzebne, ale premetro będą władze budowały, czyli tramwaje, częściowo, głównie pod centrum w tunelu. Czyli jak zwykle, półśrodki, ale tańsze i prostsze w realizacji.
Jest też już znany planowany przebieg, jak się Wam podoba? Daleko będziecie mieć? Szkoda, że w tak dużej mierze pokrywa się miejscami z istniejącymi drogami / liniami autobusowymi.
W praktyce o "metrze do centrum" to mogą mówić być może mieszkańcy Olszy i to na bardzo krótkim odcinku.
Dla wszystkich pozostałych to po prostu bardzo dobra nowa linia tramwajowa z dodatkowymi tunelami w ścisłych okolicach rynku, gdzie powiedzmy sobie szczerze, nie aż tak wiele osób mieszka na stałe.
Mi ogółnie koncepcja się bardzo podoba, lepsza taka niż żadna.
Metro to duże koszta, dług dla miasta, inne kolejki a tak nawet stare po austriackie tramwaje tym tunelem "pod rynkiem" puści

Liczę na możliwości użytkowania tuneli także przez inne linie tramwajowe a nie tylko nowej jednej linii, bo czemu by nie zmodyfikować istniejących tras ? No chyba, że to bardzo dużo opóźnień by wprowadziło i to będzie linia na wyłączność bez wpuszczania tam innych ale wtedy też będzie łatwa przesiadka z tramwaju jednego w drugi i cyk
