Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Budowy nowych mieszkań i domów w Krakowie i innych miastach - zdjęcia, relacje, nowe informacje, ceny mieszkań.
karamba
Posty: 19
Rejestracja: 06 sie 2024, 9:55

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: karamba » 10 wrz 2024, 12:43

Mercy pisze:Kiedyś czytałem komunikat że chcą wybudować nowy by zastąpić stary. Więc na obecną chwilę nie, ale kto wie za 10, 20 lat może zremontują i jeśli będzie potrzeba będą dwa, ale przy budowie cpk i demografii może to być niepotrzebne.


No właśnie tak jest i to jest właśnie pytanie do RDOŚ dlaczego to nie jest doprecyzowane. To bardzo zagadkowa sprawa, według mnie boją się sprzeciwu ludzi z osiedli w części północnej Krakowa i deweloperów i w ogóle awantury wokół tej sprawy. Czytałem na jakimś forum, że to Adamczyk namieszał w Planie Generalnym


Mercy
Posty: 103
Rejestracja: 16 paź 2023, 13:25

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: Mercy » 10 wrz 2024, 13:32

karamba pisze:
Mercy pisze:Kiedyś czytałem komunikat że chcą wybudować nowy by zastąpić stary. Więc na obecną chwilę nie, ale kto wie za 10, 20 lat może zremontują i jeśli będzie potrzeba będą dwa, ale przy budowie cpk i demografii może to być niepotrzebne.


No właśnie tak jest i to jest właśnie pytanie do RDOŚ dlaczego to nie jest doprecyzowane. To bardzo zagadkowa sprawa, według mnie boją się sprzeciwu ludzi z osiedli w części północnej Krakowa i deweloperów i w ogóle awantury wokół tej sprawy. Czytałem na jakimś forum, że to Adamczyk namieszał w Planie Generalnym


Podobno to trwa tak długo bo dużo wpływowych osób ma tu działki.Nie wiem na ile to plotki, ale prawdą jest to że przenieśli sprawe do Kielc właśnie dlatego, że dyrektor Krakowskiego oddziału ma działki nieopodal. Mimo wszystko, batalia trwa chyba już 15 lat, też jestem w szoku, że lotnisko nie było w stanie dostarczyć papierów jak trzeba, tylko się tak mota.

pozdro
Posty: 2766
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: pozdro » 14 wrz 2024, 18:41

Ktoś wymyslił niefunkcjonalny skośny pas startowy, myślę, że nie trzeba było by tyle cudować gdyby zbudowano równoległy pas startowy bliżej A4 w ten sposób byłyby 2 pasy startowe które mogły funkcjonować równoczesnie. Ok nie odrazu bo by brakowało pewnei dróg kołowania, ale maksymalnie blisko A4 pas startowy równoległy w przyszłości umożliwiłby łatwe uruchomienie 2 pasów startowych po remoncie starego i dobudowaniu dróg kołowania nad zakopaną w tunelu autostradą A4.
Przesunięty o te 300-400m (gdzieś tyle to minimalna odległość między pasami startowymi) zapewne byłby w tej samej strefie oddzaiływania i dodatkowa decyzja nie byłaby konieczna. To lotnisko spokojnie by w ten sposób urosło do 30-50mln pasażerów z dwoma pasami. Ale ktos to celowo i z premedytacją blokuje jacyś fanatycy CPK i centralizowania wszystkiego w Warszawie.
Nie zrozumiałe jest również słabe skomunikowanie Balic z Katowicami, tam powinno sie dobudować linie kolejową - Balice - Alwernia - Chrzanów - Katowice i normalnie dowozić też mieszkańców Silesii na lotnisko w max 35min. Krakowice jako region ludniejszy od Warszawo-Lodzi bez problemu mogłoby powalczyć z CPK i być największym lotniskiem w Polsce. w sumie już teraz ma 11mln pasażerów czyli porównywalnie z Warszawą gdzie pasażerów przesiadkowych lotu liczą podwójnie jako przylatujących i wylatujących. Brak mężów stanu w Krakowicach którzy by zawalczyli o rozwój tego regionu. Nie ma totalnie powodu żeby Krakowice we wszystkich statystykach wypadały 2 razy gorzej od Warszawy i CPK. Bo maja większy potencjał ludnościowy. Tylko zle wykorzystany, taki śląsk poddaje sie depopulacji, sam Kraków bez aglomeracji ślaskiej i dobrej współpracy jest za mały i łatwo rozgrywalny. Kasę na stolicę żeby się cała polska zrzuciła, łatwo media centralne i lobbysci uzasadnią, jak to mamy się zrzucać na budowę tam lotniska i jak nam będzie lepiej się przesiadać w warszawie niż we frankfurcie. :lol: Tymaczasem Krakowice mogą mieć prężeni rozwijające sie Balice i Pyrzowice. Krakowice rządają byc przynajmniej Mediolanem czy Barceloną, a nie jakimś Lyonem.


mrk1
Posty: 24
Rejestracja: 17 kwie 2023, 17:24

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: mrk1 » 16 wrz 2024, 17:12

W większości masz rację w przytoczonych stwierdzeniach, natomiast nie uwypukliłeś jednego, bardzo ważnego aspektu całej sprawy związanej z nowym pasem startowym, a co za tym idzie z dalszym rozwojem lotniska Kraków-Balice. Niestety nie ma, nie było i nie będzie współpracy między obiema aglomeracjami, a tym bardziej między obydwoma portami lotniczymi. Włodarze obu firm, już od wielu lat, czy nawet dekad, wychodzą z założenia że "każdy sobie rzepkę skrobie" i w związku z tym patrzą tylko na siebie. Wszelkie inwestycje, choć ogromne w ostatnich latach w Balicach, są tylko minimalistycznymi ruchami, bo niestety są ograniczeni ze wszystkich stron. A kasa jest i można by o wiele więcej. Katowice idą pełną parą, zwłaszcza z ostatnimi inwestycjami zwłaszcza w strefę Cargo. Może się okazać, że Balice w pewnym momencie staną, bo już nie będzie gdzie się ruszyć, a Katowice mając potencjał będą szły cały czas do przodu. No i ten podział, Balice-połączenia rejsowe, a Katowice przede wszystkim czartery. Jak dla mnie kompletnie niezrozumiały.

pozdro
Posty: 2766
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: pozdro » 21 wrz 2024, 10:52

Nie musi być współpracy autostradowo dojazd jest podobny. Kolejowo trzeba poprawić dojazd do Katowic. Samo się zrobi poprostu pociąg z Katowic do Balic dojazd w 30min i często.
Powinniśmy zabiegać żeby tam przelotowy dworzec intercity był i 2 równoległe pasy startowe. Pyrzowice będą za czego robić i chartery

latarnik
Posty: 320
Rejestracja: 18 sie 2024, 10:17

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: latarnik » 21 wrz 2024, 13:48

:mrgreen:
pozdro pisze:Ktoś wymyslił niefunkcjonalny skośny pas startowy, myślę, że nie trzeba było by tyle cudować gdyby zbudowano równoległy pas startowy bliżej A4 w ten sposób byłyby 2 pasy startowe które mogły funkcjonować równoczesnie. Ok nie odrazu bo by brakowało pewnei dróg kołowania, ale maksymalnie blisko A4 pas startowy równoległy w przyszłości umożliwiłby łatwe uruchomienie 2 pasów startowych po remoncie starego i dobudowaniu dróg kołowania nad zakopaną w tunelu autostradą A4.
Przesunięty o te 300-400m (gdzieś tyle to minimalna odległość między pasami startowymi) zapewne byłby w tej samej strefie oddzaiływania i dodatkowa decyzja nie byłaby konieczna. To lotnisko spokojnie by w ten sposób urosło do 30-50mln pasażerów z dwoma pasami. Ale ktos to celowo i z premedytacją blokuje jacyś fanatycy CPK i centralizowania wszystkiego w Warszawie.
Nie zrozumiałe jest również słabe skomunikowanie Balic z Katowicami, tam powinno sie dobudować linie kolejową - Balice - Alwernia - Chrzanów - Katowice i normalnie dowozić też mieszkańców Silesii na lotnisko w max 35min. Krakowice jako region ludniejszy od Warszawo-Lodzi bez problemu mogłoby powalczyć z CPK i być największym lotniskiem w Polsce. w sumie już teraz ma 11mln pasażerów czyli porównywalnie z Warszawą gdzie pasażerów przesiadkowych lotu liczą podwójnie jako przylatujących i wylatujących. Brak mężów stanu w Krakowicach którzy by zawalczyli o rozwój tego regionu. Nie ma totalnie powodu żeby Krakowice we wszystkich statystykach wypadały 2 razy gorzej od Warszawy i CPK. Bo maja większy potencjał ludnościowy. Tylko zle wykorzystany, taki śląsk poddaje sie depopulacji, sam Kraków bez aglomeracji ślaskiej i dobrej współpracy jest za mały i łatwo rozgrywalny. Kasę na stolicę żeby się cała polska zrzuciła, łatwo media centralne i lobbysci uzasadnią, jak to mamy się zrzucać na budowę tam lotniska i jak nam będzie lepiej się przesiadać w warszawie niż we frankfurcie. :lol: Tymaczasem Krakowice mogą mieć prężeni rozwijające sie Balice i Pyrzowice. Krakowice rządają byc przynajmniej Mediolanem czy Barceloną, a nie jakimś Lyonem.


Ale bzdury. Gościu Ty nie masz zielonego pojęcia o czym się wypowiadasz. Byłeś kiedyś na lotnisku hubie jak Amsterdam, Paryż Frankfurt, Atlanta? Powierzchnia lotniska w Atlancie to około 1500 ha, powierzchnia Balic to zaledwie 300 ha. W CPK w planach miało mieć łącznie (cargo+pasażerskie) około 2700 ha. Dodatkowo w Krakowie nie ma praktycznie możliwości rozwoju. Chodzi o ograniczenia wokół jak autostrada, ale również o ograniczenia środowiskowe ze względu na wysokie zaludnienie wokół lotniska. Co więcej lotnisko na południu Polski nigdy nie będzie dobrym miejscem na hub. Nie jest przecięciem linii wschód-zachód, północ-poludnie. Policzcie sobie czas dojazdu pociągiem z Szczecina, Gdańska, Warszawy, Poznania, Wrocławia do Balic. W CPK ma to sens bo dojazd z głównych miast Polski miał być bardzo krótki (<4h). A w przypadku głównych miast jak Kraków, Wrocław, Warszawa, Gdańsk, Poznań znaczne krótszy. Bez takiego położenia geograficznego i możliwości hub w Polsce nie ma najmniejszych szans się udać. Naprawdę proszę nie wprowadzać w błąd czytelników takimi populistycznymi tezami. Jak duża jest wartość hubu wie chyba każdy kto leciał w locie łączonym z większą ilością przesiadek niż 2. Naprawdę wypowiedzi użytkownika pozdro sugerują jakby nigdy nie leciał takim lotem. Wiem, że większość ludzi lata lotami z portów regionalnych lub czarterowymi, ale dla biznesu i rozwoju państwa najważniejsze są właśnie połączenia z hubów. Zobaczcie sobie na statystyki jak zmieniła się wymiana handlowa pomiędzy polską i Korea po otwarciu bezpośredniego połączenia lotniczego pomiędzy naszymi państwami. Rozwiązanie z multiportami również nie są optymalne (na przykładzie Londynu). Wiem o tym każdy kto np w locie z przesiadka po długim locie, w nocy musiał szybko przemieścić się kilkadziesiąt kilometrów w obcym kraju - mając cały czas w głowie to czy zdąży. Nie mówię już o straconym czasie czy nerwach, dodatkowych kontrolach bezpieczeństwa itp

megi
Posty: 835
Rejestracja: 05 maja 2015, 16:46

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: megi » 15 lip 2025, 11:46

Wiadomo coś więcej o tym, jak miałaby wyglądać przebudowa drogi startowej na lotnisku w Balicach i kiedy to by miało ruszyć? Czy sprawa nadal stoi w miejscu?

pozdro
Posty: 2766
Rejestracja: 08 mar 2016, 17:33

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: pozdro » 15 lip 2025, 22:49

Wiadomo lepiej jak samoloty lękają nad osiedlami mieszkalnymi w krakowie niż nad działkami z kapustą pod krakowem. Jest logika w blokowaniu decyzji środowiskowej od 10 lat


Henryniemcz
Posty: 1
Rejestracja: 09 paź 2025, 7:22

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: Henryniemcz » 09 paź 2025, 7:52

Drodzy Panstwo Krakowskie I podrozni. Lotnisko w Balicach nigdy nie bedzie przebudowane bo Mamy Panie ktore mieszkaja niedaleko I to zony np. Facets of ochrony srodowiska I oni nie podpisza planow bo kot w mieszkaniu nie moze spac I kwiatki w ogrodku nie moga sie zapylyc. Przez lata te kobiety zmuszaly mezow do przeciwstawienia sie I caly Krakow dokladnie Wie o tym a ze jestesmy 100 lat za murzynami to dalej klika krakowem zarzadza. Spojrzcie na inne miasta. Drugie pytanie I fakt. Czy wiecie w okolo keakowa mury przy Wisle kiedy I kto zbudowal zeby woda nam sie nie wdzierala Jak Wisla sie podniesie? Austryjacy w czasie zaborow a my od dnia wolnosci, niepodleglosci co zrobilismy. Dziurawe drogi I slynne laki zapylane chwastami jedynie przy drogach przez ktore latami starsi dzieci wchlaniaja leksrstwa I znow ochrona srodowiska wciska ze to tak pieknie bo w tych lakach jedynie wysrac sie mozna bo zaden samochod jadacy na przeciwko nie zobaczyc cie. Spojrzcie na Wroclaw, Gdansk, gdynie. Miasta rozwijajace sie a nie jedynie to politykuja I na tym koniec bo trawy nie potrafia skosic. Nie ma ludzido prac? to politykow zagonic do sprzatania miasta. Inwestycje ze strony miasta. Smiech na wsi. Od 20 lat obiecano ze w starej stoczni to piekne miejsce na eleganckie plany gdzie mozna stworzyc wiele eleganckich miejsce chociazby hotele, budowa shopingu, restauracji, deptakow. Co zrobilismy do tej pory? . Na placach stare rury i gowna bo ci co tam byli nie mielinsie gdzie wydalic. O czym my mowimy. Dopuki ktos nie kopnie rzadzacych miastem w zadek nic sie nie zmienic a samoloty czesciej beda wpadac na trawe bo przy wiekszych samolotach nie wychamuja na obecnym pasie. A moze jest czas zeby zone of ochrony srodowiska zatrudnic do koszenia trawy na ulicach krakowa. Miasto wyglada okropnie bo znamy wielu obcokrajowcow ktorzy sa zaskoczeni tym co sie dzieje. Slyszeli same superlatywy a zastali stodole. Cieszcie sie ze macie deweloperow bo od miasta wlasciwie tylko pieniadze znikaja na zarobki tych co tam siedza w stolkach I wymyslaja glupoty.

karamba
Posty: 19
Rejestracja: 06 sie 2024, 9:55

Re: Nowe inwestycje vs planowany pas startowy w Balicach

Postautor: karamba » 04 lis 2025, 15:05

No jak sobie przeczytałem listę uchybień to już mam pewność, że nie będzie budowy pasa tylko remont. To sie w głowie nie mieści żeby ktoś kto bierze miliony za wniosek do RDOŚ tyle błędów popełnił. Stawiam tezę , że to jest celowe działanie lotniska bo najwyraźniej się zorientowali, że i tak przy nowym pasie trzeba zamknąć lotnisko a remont będzie o niebo tańszy i szybszy niż budowa nowego. Stawiam 5 litrów dobrego wina, że będzie remont :D



Wróć do „Nowe inwestycje mieszkaniowe w Krakowie - bloki, apartamentowce, domy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 52 gości